Lid_worden - SV Diana Den Haag

KNSA gecertificeerd
KNSA gecertificeerd
Ben je nieuwsgierig geworden?
Lijkt het je leuk om de schietsport te beoefenen? Heeft de schietsport je al langere tijd aangesproken, maar kwam het er nooit van? Neem dan contact op met ons secretariaat voor een nadere kennismaking of om een afspraak te maken voor een introductieavond. Je wordt dan uitgenodigd om een keer langs te komen om, onder begeleiding van een ervaren instructeur, te schieten. Een dergelijke kennismakingsavond kost € 25,-, inclusief het gebruik van een verenigingswapen (klein kaliber pistool of revolver), de munitie en een drankje.

Wil je je aanmelden voor een kennismakingsavond, vermeld dan in je mail de volgende punten:

• Achternaam en volledige voornamen
  • Geboortedatum
  • Woonplaats
  • Ben je al lid (of lid geweest) van een andere schietvereniging? Zo ja, vermeldt dan de naam en vestigingsplaats van deze vereniging.
  • Een korte motivatie waarom je de schietsport wilt gaan beoefenen.

Kom je naar een kennismakingsavond dan verwachten we dat je ons een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID kaart) toont, De minimale leeftijd is 18 jaar.

Op het moment dat je besluit om je in te schrijven als nieuw lid dan moet je aan het bestuur ook een ‘Verklaring omtrent het gedrag’ (VOG) overhandigen. Dit kun je aanvragen bij het gemeentehuis van je woonplaats.

Onze schietinstructeurs leiden je graag op in het veilig omgaan met wapens en brengen je de beginselen van goed schieten bij. Heb je alle introductielessen gevolgd en de laatste test met goed gevolg afgesloten, dan kun je daarna geheel zelfstandig de schietsport beoefenen.

Nieuwe leden worden opgeleid in het veilig en vakkundig schieten volgens de nieuwe richtlijnen van de KNSA. De opleiding en cursus documenten zijn het Nederlands, je moet dus het Nederlands volledig machtig zijn.
Lid worden
Wanneer je lid wilt worden van onze vereniging, vragen wij je aandacht voor het onderstaande

Het eenmalige inschrijfgeld bedraagt voor een aspirant-lid € 100,- Van dit inschrijfgeld is € 85,00,- bestemd voor  de KNSA (inschrijfgeld €42,50,- , lidmaatschap €42,50,- ).
Je bent dan verplicht KNSA lid en je krijgt een schutterslicentie. Bovendien krijg je 4x per jaar het KNSA magazine ‘Schietsport’ toegezonden.
Ook ben je automatisch verzekerd voor onheil welke voortvloeit uit schietsport activiteiten.

Het resterende bedrag van het inschrijfgeld (€ 15,00) is een bijdrage in de afschrijfkosten van de clubwapens van schietvereniging Diana.

Tenslotte dient meteen de maandelijkse contributie voor de eerste maand (€ 25,-) betaald te worden. Hierdoor wordt het totaal te betalen, eenmalige bedrag € 125,00.

Na ontvangst van je betaling gaat je aspirant lidmaatschap in. Je moet er zelf dan nog wel voor zorgen dat volgende maandelijkse termijnen automatisch van je bankrekening worden overgeschreven.

De maandelijkse contributie van € 25,- is overigens inclusief het gebruik van schietbanen, schietschijven, verenigingswapens en overige attributen zoals schietbrillen en gehoorbeschermers.
Ook de wekelijkse aanwezigheid van een baancommandant, zonder wie er niet geschoten wordt, is hierbij inbegrepen.
Hiervoor betaal je dus niets extra! Dat geldt overigens ook voor de vele tips en adviezen die je tijdens het schieten van onze leden krijgt!

De kosten voor het soort en de hoeveelheid munitie wat je verschiet en drankjes en versnaperingen aan de verenigingsbar zijn uiteraard wel voor eigen rekening.
Openstaande barrekeningen moeten aan het eind van de avond betaald worden.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden om lid te worden van onze vereniging? Neem dan contact op met ons secretariaat. We zien je reactie met belangstelling tegemoet!
Beëindigen lidmaatschap
Als je om welke reden dan ook, je lidmaatschap bij onze vereniging wilt beëindigen, stuur dan voor 1 december van een lopend jaar een mail naar het secretariaat. Van een schriftelijke opzegging krijg je binnen vier weken een bevestiging van het secretariaat. Zonder schriftelijke bevestiging geldt dat je opzegging niet is ontvangen. Blijf daar dus zelf ook even attent op.

Let op: Het opzeggen van het lidmaatschap van een schietvereniging heeft wettelijk vergaande consequenties voor KNSA leden en/of verlofhouders. Als je geen lid meer bent van de KNSA en een schietvereniging, moet je jouw verlof en daarop vermelde wapens inleveren bij een erkende wapenhandelaar of de politie. Ook bestaat de kans dat je je positie in het faseringsschema kwijt raakt, waardoor je bij een hernieuwde interesse in de schietsport helemaal opnieuw moet beginnen.
Schietvereniging sv Diana, Dr. Mansveltkade 3, 2242 TZ Wassenaar