GROOT KALIBER GEWEER - SV Diana Den Haag

KNSA gecertificeerd
KNSA gecertificeerd
Ga naar de inhoud
Het groot kaliber geweerschieten (GKG) is vaak het einddoel van een geweerschutter. Voor deze discipline is eigenlijk een minimale baan nodig van 100 meter. Dit soort banen zijn inmiddels redelijk beschikbaar. Als je op een nog langere baan wilt oefenen, 300 meter en verder, dan zijn die banen zeldzaam in Nederland.
Als je echt zeer goede resultaten wilt halen, krijg je al gauw met een aantal factoren te maken; een geoefend schutter zijn, een goed wapen hebben, over degelijke en heldere optische richtmiddelen beschikken en voor de allerbeste resultaten zul je moeten herladen. Pas dan kun je heel kleine groepjes schieten. Het kan daardoor wel een duurdere schietsport discipline worden. Onze vereniging huurt voor de GKG schutters 100 meter banen bij sv OKK te Wateringen en op onze lokatie in Wassenaar hebben we 50 meter banen. Omdat er zoals gezegd minder 100 meter banen zijn, worden er nieuwe disciplines ontwikkeld, zoals b.v. PG50, die ook met GKG geschoten kunnen worden.
Schietvereniging sv Diana, Dr. Mansveltkade 3, 2242 TZ Wassenaar